Kafejnīcas, bāri, restorāni

Piemērotas atmosfēras radīšana bez mūzikas nav iedomājama. To varētu apliecināt jebkurš restorāna, kafejnīcas vai bāra īpašnieks. Mūzikai iedarbojas uz zemapziņu un emocijām un ir grūti atrast racionālu skaidrojumu mūzikas radītajam noskaņojumam un uzvedībai – tā var gan paildzināt uzturēšanos kafejnīcā, gan arī, diemžēl, pamudināt ātrāk aiziet projām.

Bieži pieņemt lēmumu palikt vai iet projām liek atskaņotā mūzika. Arī lēmumu vēlreiz atgriezties kādā vietā, var ietekmēt dzirdētā mūzika. Līdz ar to mūzikas izvēlei ir tieša saikne ar kafejnīcas, bāra vai restorāna peļņu. Mūzika, protams, nav vienīgais biznesa veiksmes faktors, bet noteikti ir viens no vienkāršākajiem veidiem, kā palielināt apgrozījumu, ja mūzikas izvēlei līdz šim nav pievērsta uzmanība. Tikai mainot mūzikas stilus, var mainīt atmosfēru, kas brokastu laikā var būt atšķirīgs no vakaros valdošās atmosfēras, vai brīvdienās var radīt no darba dienām atšķirīgu noskaņojumu.

Fakti un statistika

47% SKDS aptaujātajiem patīkama mūzika rada vēlmi ilgāk uzturēties kafejnīcā vai restorānā
84% atgriežas bārā, kur skan laba fona mūzika.
82% uzkavējas ilgāk, ja bārā skan mūzika.

Pieredze

Vīna Studija

Sandra Strazdiņa, mārketinga speciāliste:

Mūzika Vīna Studijā ir pārdomāta izvēle un tā ir tikpat neatņemama kopējā koncepta sastāvdaļa kā pats vīns. Mēs speciāli atlasām māksliniekus un albumus, kas atbilst Vīna Studijas filozofijai, demokrātiskajai un draudzīgajai  gaisotnei, interjeram un vīna baudīšanas kultūrai. Izvēlamies, mūsuprāt, atbilstošāko mūziku atkarībā no gadalaika, nedēļas dienas, diennakts stundas, tematiskajiem pasākumiem.”

Nozīmīga ir ne tikai mūzikas izvēle un tās kvalitāte, bet arī atbilstošs tās skaļums atkarībā no diennakts stundas. Svarīgi, lai mūzika patiktu ne tikai latviešu, bet arī krievu un citu valstu auditorijai. Mūzika viennozīmīgi palīdz veidot īpašu gaisotni un konkrētās vietas atpazīstamību. Klienti labprāt atgriežas vietās, kur viņiem ir labi, kur apmierina ne tikai serviss, bet arī personīga attieksme, draudzīgums, brīva un radoša gaisotne, un, protams, neiztrūkstošs palīgs tam ir atbilstoša un kvalitatīva mūzika.

Royal Club

Bāra „Royal Club” pārstāvis:

Mūzika ir neatņemama daļa no veiksmīgas darbības. Bārs nav iedomājams bez mūzikas un ir tikai pašsaprotami, ka tā tiek atskaņota, jo bārs bez mūzikas vairs nav bārs. Mūzikas atskaņošana viennozīmīgi veicina pozitīvu uzņēmuma darbību, tā rada noskaņu un ietekmē bāra klientus. Kā jau labi zināms, klientu labsajūta ietekmē uzņēmuma peļņu, ja viņi jutīsies labi, arī peļņa pieaugs.

 

Bārā „Royal Club” pārsvarā izvēlas atskaņot populāru mūziku. Īpaši tiek piedomāts arī pie tā, lai katru dienu tā neatkārtotos, tādēļ regulāri tiek atjaunots mūzikas repertuārs. Uzņēmums rūpējas par savu apmeklētāju labsajūtu un mūzikas izvēle var tikt piemērota arī klientu vēlmēm.

Steiku Haoss

Restorāna vadītājs:

 „Rūpīgāk tiek piedomāts pie atskaņotās mūzikas izvēles. Lai uzlabotu apmeklētāju labsajūtu, restorāna telpās tiek atskaņota mūzika no iepriekš sagatavotiem mūzikas sarakstiem. Turklāt tiek domāts arī par to, kādā laikā tā tiek atskaņota – no rītiem izvēlas ritmiskāku mūziku, kas uzmundrina apmeklētājus, savukārt vakarā mierīgāku fona mūziku, kas ļauj atpūsties pēc nogurdinošās darba dienas”.

Mūzikas izvēlei ir tieša saikne ar kafejnīcas, bāra vai restorānu peļņu, tomēr vienkārši mūzikas atskaņošana vēl negarantē panākumus, tādēļ ir svarīgi atrast atbilstošu mūziku, kas ir piemērota konkrētajam uzņēmumam. Tikai mainot mūzikas stilus, var mainīt atmosfēru, kas brokastu laikā var būt atšķirīga no vakaros valdošās atmosfēras, kā arī brīvdienās var radīt no darba dienām atšķirīgu noskaņojumu.

Mūzikas atskaņošanai kafejnīcās, bāros vai restorānos ir nepieciešama licence. Lai uzzinātu sīkāk par jums nepieciešamo mūzikas atskaņošanas atļauju, sazinieties ar “Latvijas Izpildītāju un producentu apvienību” LaIPA un autoru organizācija. Apskatīt tarifus un slēgt līgumu ar LaIPA