10 piemēri, kā mūziku mārketingā izmanto pasaulē slaveni zīmoli

Raksta attēls - 10 piemēri, kā mūziku mārketingā izmanto pasaulē slaveni zīmoli Foto: pixabay.com/ CC0 Public Domain

17.06.2016 / Parmuziku.lv

Mūzika ir spēcīgs medijs, kas iedvesmo uzņēmējus radīšanai un pārmaiņām. Tāpat mūzika var kļūt par svarīgu daļu no produkta vai pakalpojuma, palīdz uzlabot uzņēmuma tēlu un, vissvarīgāk, ar mūzikas palīdzību iegūt sev uzticamu auditoriju.

1. Zīmols Red Bull jau kopš 1998. gada atbalsta māksliniekus Red Bull Academy ietvaros, un to mēs labi dzirdam un redzam arī Latvijā - īpaši festivālu sezonas laikā. Kompānijas saistība ar mūzikas industriju ir tik cieša, ka tā piedāvā pilnu ieraksta producēšanas pakalpojumu klāstu kā Red Bull Records un Red Bull Music Publishing.

 

2. Savukārt veikalu ķēde H&M jau vairākus gadus izstrādā kolekciju speciāli festivāla Coachella vajadzībām. Festivāls popularitāti ieguvis pateicoties gan muzikālai programmai, gan stilīgajiem apmeklētājiem.

 

 

3. Ātrais ēdinātājs Taco Bells programmas "Feed the Beat" ietvaros jau no 2006. gada baro koncerttūrē esošos, izsalkušos mūziķus, tiem izsniedzot pusdienu kuponu 500 dolāru vērtībā.

 

4. Degvīna ražotājs Smirnoff un popmūzika karaliene Madonnas sadarbojās kampaņas "Nightlife Exchange Project" ietvaros, parādot, cik svarīga loma naktsdzīvē ir dejošanai. Kamēr Madonna melēja sev jaunu dejotāju, Smirnoff apliecināja savu ciešo saistību ar naktsdzīves kultūtu.

 

5. Kompānija American Express saviem tiešsaistes koncertiem devuši nosaukumu "Unstaged" un tos var noskatīties amexunstaged.com. Koncepts paredz to, ka katram koncertam ir savs režisors. Tā, piemēram, Stīvs Buscemi (Steve Buscemi) veidoja indie grupas "Vampire Weekend" koncertu, bet Verners Hercogs (Werner Hercog) grupas "The Killers" koncertu.

 

 

6. Arī sporta apavu ražotājs Converse pazīstams kā ilglaicīgs mūzikas projektu partneris. Projekta "Three Artists, One Song," ietvaros kopā tika savesti Farels Viljams (Pharell Williams), Džulians Kasablankas (Julian Casablancas) no "The Strokes" un Santogold utt. Sadarbībā ar ierakstu studiju "Rubber Tracks Studio” Bruklinā, Converse radīja jaunajiem talantiem atspēriena platformu, piedāvājot mēģinājuma telpas, ierakstu studiju un atbalstu mārketingā, kā arī izstrādāja mācību video projektu.

 

7. Kopš 2001. gada, kad modes namu Burberry vadību pārņēma Kristofers Beilijs (Christopher Bailey), mūzika ir neatņemama zīmola sastāvdaļa. Piemēram, šovā Burberry Acoustics ar stilīgu video palīdzību sabiedrību iepazīstināja ar Lielbritānijas jaunajiem mūzikas talantiem. Ar koncertiem Burberry modes skatu laikā uzstājušies Toms Odels (Tom Odell), Bendžamins Klementains (Benjamin Clementine) un citi.

 

 

8. Amerikāņu rokgrupa "The Dave Matthews Band" sadarbojās ar loģistikas firmu UPS zaļās iniciatīvas ietvaros. Grupas koncerttūres "Caravan" ietvaros loģistikas firma nodrošināja maksimāli videi draudzīgu grupas un skatuves tehnikas pārvietošanos no vienas uz otru vietu.

 

9. Philips jaunu audio austiņu relāmas kampaņas "Obsessed with Sound" ietvaros sadarbojās ar Metropole Orķestri, atsevišķi izceļoto katra atsevišķā mūziķa sniegumu, muzikālo gaumi un rokrakstu. Citas kampaņas ietvaros Londonas bāri tika aprīkoti ar speciāliem galdiem un Philips austiņām, parādot, kā blakusstāvošo gaume ietekmē viens otru.

 

10. Saprotot, cik uzticama auditorija ir mūzikas fani, Starwood hoteļu tīkls radīja lojalitātes programmu "Starwood Preferred Guest", piedāvājot unikālu muzikālo piedzīvojumu kā, piemēram, uzstāties karoke vai pusdienot kopā ar savu iecienītāko mūziķi.

 

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!