Kā Covid-19 izmainīs mūzikas industriju?

Raksta attēls - Kā Covid-19 izmainīs mūzikas industriju? Foto: Wan San Yip/ Unsplash

16.09.2020 / Parmuziku.lv

Šī gada sākumā pasaule piedzīvoja neiedomājamo – globālu pandēmiju, kas izmainīja ikdienas ieradumus teju pilnīgi visās sfērās. Īpaši smagi cieta mūzikas industrija. Ir skaidrs, ka notikumi ir ietekmējuši nozares paradumu un noteikumu maiņu, iespējams, uz visiem laikiem. Te daži minējumi, kā mainīsies mūzikas industrija.

Retāka mākslinieku un fanu satikšanās klātienē
Liela izmēra koncerti un festivāli nav notikuši visu 2020. gada vasaru un izskatās, ka nenotiks vēl krietnu laiku. Pasaules superzvaigžņu koncertu viens no elementiem īpašai fanu pieejai ir bijušas dažādas ekskluzīvās biļetes, kas sniedz iespēju satikties ar mākslinieku pirms vai pēc koncerta, vietas koncertā tuvāk vai pat uz skatuves, un vēl daudz citādu īpašo labumu. Tagad, līdz ar Covid-19 ieviestajām izmaiņām tas vairs nav iespējams. Ir pamats domāt, ka arī ieviešot vakcīnu piesardzība no visām pusēm būs liela un šādas specializētas fanu pieejas ar satikšanos klātienē nenotiks vairs tādos veidos kā iepriekš.

 

Internets valdīs pār industriju
Interneta plašo nozīmi mūzikas industrijā vērojam jau līdz ar digitālo straumēšanas platformu ieviešanu, kurā mūzikas patēriņa pieaugums, salīdzinājumā ar CD izmantošanu, vērojams katru gadu. Fanu bāzes veidošanas sacensības starp mūziķiem notiek ik dienas tādās populārās platformās kā Facebook,  Instagram un tagad it īpaši TikTok. Turklāt, pandēmijas laikā interneta sociālo platformu pieejamība bija īpaši svarīga mūziķu dažāda veida koncertu izplatīšanai, kas deva iespēju saglabāt saikni ar faniem. Arī turpmāk internat nozīme mūziķu ikdienā paredzama ar vien lielāka. 

 

Vēl īpašāka pieeja faniem
Līdz ar pandēmiju, pasaules ekonomika tika nolikta uz pauzes un gandrīz visur ir novērojama strauja ekonomiskā lejupslīde. Ko tas nozīmē mūziķiem? Daudz vai pat visu! Jo ne tikai pašiem tika liegta iespēja gūt ienākumus no koncertiem un tūrēm, bet arī mūzikas patērētājiem ienākumi saruka un turpina kristies, kas nozīmē, ka līdzekļu kļūst arvien mazāk izklaidei un ekstrām. Līdzīgu stilu mūziķiem nāksies domāt par īpašu pieeju saviem faniem, lai tos noturētu informētus un ieinteresētus. Ierobežota skaita Zoom koncerti, personalizētu apsveikumu izveide, sadarbības sociālajos tīklos ir tikai daļa no idejām, kas redzētas. Fanu noturēšanas pasākumuizveidei būs jāvelta krietns laiks!  Konkurence pieaugs un izdzīvos radošākais!

 

Koncerti kādus mēs to zinām, vairs neatgriezīsies!
Lai arī tiks atrasta vakcīna pret draudīgo Covid-19, koncertu pieredze kādu mēs to zinām, visticamāk neatgriezīsies ilgi vai pat nemaz. Desmitiem tūkstoši koncertu apmeklētāju vienuviet? Visticamāk, ka nē. Gan tapēc, ka piesardzība saglabāsies vēl gadiem, gan tapēc, ka kopējais ienākumu līmenis būs krities. Tomēr tas atver durvis jaunām iespējām un risinājumiem, jo Mūzikas industrija atšķiras no citām ar to, ka šajā nozarē strādā cilvēki, kam tas ir ne tikai darbs, bet arī dzīvesstils, kam netiek taupīta nedz enerģija, nedz laiks.

 

 

 

 

 

 

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!