Zini savu auditoriju. Kā izvēlēties pareizo Ziemassvētku mūziku publiskās vietās!

Raksta attēls - Zini savu auditoriju. Kā izvēlēties pareizo Ziemassvētku mūziku publiskās vietās! Foto: momenti.lv

12.12.2016 / Parmuziku.lv

Decembra sākumā veikalu skatlogus rotā skaistas svētku dekorācijas, veikalos nopērkami mandarīni un no skaļruņiem sāk skanēt svētku mūzika, radot nostalģisku sajūtu. Parmuziku.lv pēta, kā labāk veidot svētku mūzikas atskaņošanas sarakstu dažādās tirdzniecības vietās.

Svētku mūzika ir sezonāla, tāpēc tā ir rūpīgi jāizvēlas. Cilvēku uztveres īpatnība var iepriekš tīkamu dziesmu pārvērst kaitinošu skaņu virknējumā, ja tā tiek dzirdēta pārāk bieži. Tā kā vairumam Ziemassvētku dziesmu uzbūve ir vienāda, tirgotājiem nepieciešams apzināties savu auditoriju un dažādot atskaņojamo dziesmu izlasi.

Pētījumos pierādīts, ka svētku un ikdienas mūzikas attiecībai pirmssvētku periodā ieteicams būt 60:40. Lai gan joprojām tiek radīta svētku noskaņa, pircējiem tiek piedāvāta arī cita mūzika, lai veikalā pavadītais laiks būtu ilgāks un patīkamāks. Piemēram, jauniešu modes apģērbu veikals. Jauniešus visdrīzāk neuzrunās populārākās Ziemassvētku melodijas, bet viņiem nebūs iebildumu pret to pašu dziesmu akustiskajām versijām. Savukārt Ziemassvētku tirdziņos, kas ir tikpat sezonāli kā pati mūzika, tā ir tik iederīga un noskaņu radoša, ka nav vajadzības domāt par citas mūzikas nepieciešamību.

Svarīgi dažādot mūziku un spēlēt ne tikai tradicionālo “Zvaniņš skan”, bet sarakstā iekļaut arī, piemēram, Frenku Sinatru, Pentatonix, kā arī Latvijā radītu svētku mūziku – Cosmos “Ziemassvētki”, Lauris Reiniks “Ziemassvētkos”, MicRec izdotās “Lielā Ziemassvētku izlase” un citus darbus.

2015.gadā Amerikā veikts pētījums atklāja, ka, svētku mūzika veikalos ir mazāk kaitinoša par svētku reklāmām, 31% respondentu atzina, ka viņiem ļoti patīk svētku mūzika, tikpat cilvēkiem pret to nav iebildumu, bet 34% norādīja, ka viņiem nepatīk svētku mūzika.

Kā izvēlēties mūziku veikalam

Ziemassvētku mūzika būs īstā izvēle veikaliem, kas pārdod ar Ziemassvētku tematiku saistītas lietas – sveces, dekorācijas, karstvīnu, dāvanas – vai jau minētajiem svētku tirdziņiem. Šādā gadījumā mūzika pircēja prātu var ielīksmot un iedvesmos nopirkt nedaudz vairāk, nekā sākumā plānots. Ja veikalā nopērkamie produkti vai pakalpojumi nekādi nav sasaistāmi ar Ziemassvētkiem, labāku rezultātu ļaus sasniegt neitrālāka fona mūzika vai mūzikas dažādība, kad pamīšus dzirdama svētku un ikdienas mūzika.

Idejas Ziemassvētku dziesmu izlasei

Populārākām Ziemassvētku dziesmām ir dažādi aranžējumi – tās var izskanēt kā pop dziesmas, kā instrumentāli, elektronikas vai džeza skaņdarbi. Arī mūzika, līdzīgi kā apgaismojums, ļaus izcelt veikala piedāvājumu, bet rūpīgi sagatavots dziesmu saraksts pozitīvi pārsteigs klientu. Atšķirīgas Ziemassvētku dziesmu izlases, starp kurām dzirdama arī ne svētku mūzika, dos iespēju mūziku atskaņot jau ar decembra sākumu un iedvesmot gan klientus, gan darbiniekus.

Nobeigumā

Ziemassvētku mūzika var palīdzēt uzlabot zīmola pieredzi, bet tā var arī nogurdināt pircēju un veikala pārdevēju, tāpēc dažādība mūzikas atskaņošanas sarakstā un tā pieskaņošana tirdzniecības vietas auditorijai var ievērojami uzlabot Ziemassvētku iepirkšanās pieredzi un klientu viedokli par veikalu.

Atceries - Mūzikas ierakstu atskaņošanai publiskās vietās un pasākumos (veikalos, kafejnīcās, restorānos un bāros u.tml.)  ir nepieciešama  atļauja. Uzzini vairāk - Latvijas Izpildītāju un producentu apvienībā LaIPA - http://www.laipa.org/lat/es_izmantoju_muziku/publiskas_vietas_vai_pasakumos  

Avoti:

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!