Izmantojot straumēšanas dienesta Spotify piedāvātās mūzikas atlases iespējas, analizējot klausītāju sekošanu aktuālajām tendencēm, Spotify tematisko muzikālo programmu veidotājs Eidžejs Kalia (Ajay Kalia) secinājis dažādus interesantus faktus par cilvēku muzikālās gaumes veidošanos.
Visaktīvāk klausītāji interesējas par populāro mūziku vecumā no 14 līdz 25 gadiem. Tīņu gados vīriešu un sieviešu muzikālās gaumes ir vienādas. Vēlāk klausītājs sāk nodalīt, kura ir un kura nav viņa mūzika. Vīrieši savu muzikālo gaumi veido striktāk par sievietēm.
Muzikālā gaume sasniedz briedumu 35 gadu vecuma un paliek nemainīga. Ap 42 gadu vecumu klausītāju atkal sāk interesēt populārā mūzika. Vecāki sāk klausīties mūziku, kas ir aktuāla viņu pusaugu bērniem, ar nostaļģiju atceras savas jaunības diskotēkas.
Visu pētījumu var aplūkot šeit.