Vairums 45% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka laiks pēc pirmās adventes sagaidīšanas ir vispiemērotākais, lai veikalos, kafejnīcās un citās publiskās vietās sāktu atskaņot Ziemassvētku mūziku, liecina biedrības “Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) un “Kantar TNS” šī gada novembrī veiktais “Mūzikas patēriņa indekss" pētījums.
Lielākā daļa jeb 45% aptaujāto ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka Ziemassvētku mūziku publiskās vietās būtu jāatskaņo līdz ar pirmo adventi, bet 38% norāda, ka vienu līdz divas nedēļas pirms Ziemassvētkiem. Lai arī ļoti bieži publiskās vietās Ziemassvētku mūziku sāk atskaņot uzreiz pēc valsts svētkiem, viedoklim, ka tas ir piemērotākais laiks, piekrīt vien 12% iedzīvotāju. Savukārt viedoklim, ka Ziemassvētku mūziku publiskās vietās vispār nevajadzētu atskaņot, piekrīt vien 4% Latvijas iedzīvotāju.
Vienlaikus vairāk nekā puse jeb 66% Latvijas iedzīvotāju ir norādījuši, ka pamana, ja veikalos, kafejnīcās un citās publiskās vietās tiek atskaņota tematiska svētku mūzika, kamēr tikai 31% to neievēro.
Latvijas iedzīvotāji norāda, ka tematiska mūzika rada patīkamu noskaņojumu un svētku sajūtu, šim viedoklim lielākā vai mazākā mērā piekrīt 67% pētījuma dalībnieku. 56% iedzīvotāju norāda, ka tematiska mūzika viņiem ir patīkama, ja vien tiek atskaņots arī cits mūzikāls saturs. 40% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju pilnībā vai daļēji piekrīt viedoklim, ka tirdzniecības vietās patīkama svētku mūzika rosina viņus tajās uzturēties ilgāku laiku.
Šī aptauja tikai pierāda, ka Ziemassvētku mūzika ir ļoti būtiska, taču tai ir jābūt pareizi izmantotai. Arī iepriekš esam stāstījuši, kā labāk veidot svētku mūzikas atskaņošanas sarakstu dažādās tirdzniecības vietās. Piemēram, arī ārvalstu pētījumos pierādīts, ka svētku un ikdienas mūzikas attiecībai pirmssvētku periodā ieteicams būt 60:40. Padomus par to, kā izvēlēties mūziku veikalam un idejas Ziemassvētku dziesmu izlasei meklē šeit.
LaIPA pētījuma “Mūzikas patēriņa indekss” aptauja par Ziemassvētku mūzikas nozīmi tika veikta laika posmā no šī gada 20. līdz 22. novembrim, pētījumu kompānijai “Kantar TNS” ar interneta aptaujas palīdzību apkopojot 1000 Latvijas iedzīvotāju (vecumā no 18 – 65 gadiem) viedokļus. Aptaujas izlase ir reprezentatīva un atbilst Latvijas iedzīvotāju statistikas rādītājiem, sadalījumā pēc vecuma, dzimuma, tautības, reģiona un apdzīvotas vietas tipa.