Mūzika motivē impulsa pirkumiem

Raksta attēls - Mūzika motivē impulsa pirkumiem www.pixabay.com

23.11.2015 / Parmuziku.lv

Mūzikas atskaņošana veikalos ir ierasta lieta un pircēji jau pie tā ir pieraduši, uzskatot to par pašsaprotamu.

Katram veikala īpašniekam ir būtiski apzināties mūzikas ietekmi uz pircēju uzvedību un līdz ar to arī uz viņu tēriņu apjomiem. Ir veikali, kas atskaņo speciāli savam veikalam izstrādātu mūzikas izlasi, un ir tādi, kas izvēlas izmantot radio atskaņoto mūziku.

Jebkurš no mūzikas atskaņošanas veidiem ir piemērots, ja izvēlētais mūzikas stils pozitīvi ietekmē pircēju attieksmi un liek viņiem ilgāk uzkavēties veikalā. Ir veikti arī dažādi pētījumi par mūzikas tiešo ietekmi uz pircēju izturēšanos, variējot ar mūzikas stiliem, piemērojot mūziku produktu izcelsmes valstīm. Palielinās tās izcelsmes valsts produktu tirdzniecības apjomi, kuras valsts mūzika tiek atskaņota veikalā. Šī mūzikas ietekme uz pircējiem notiek zemapziņas līmenī, pašiem pircējiem to neievērojot. Ņemot vērā šo spēcīgo mūzikas ietekmi, bez lielām investīcijām, tikai ar piemērotas mūzikas izmantošanu, ir iespējams palielināt tirdzniecības apjomus un līdz ar to gūt lielāku peļņu.

Fakti un statistika

90% pircēju apliecināja, ka viņi labprātāk iepērkas veikalā, kur skan mūzika.

56% aptaujāto pircēju labprātāk uzlaiko drēbes, ja veikalā skan viņiem tīkama mūzika.

77% respondentu apstiprināja, ka mūzika ir svarīgs vai ļoti svarīgs faktors veikala atmosfēras veidošanā.

 
Zinātnieki noskaidrojuši, ka, skanot patīkamai fona mūzikai, impulsa pircēji iztērēs vairāk nekā plānojuši, kamēr plānoto pirkumu veicēju uzvedība un tērēšanas paradumi nemainīsies.
 
Pircēji arī jūtīgi uztver veikalā atskaņoto mūzikas tipu. Piemēram, vecāka gada gājuma cilvēki izvēlēsies veikalu, kurā skan klusa, patīkama fona mūzika, kamēr jaunieši izvēlēsies veikalus, kuros atskaņo hip hop vai popmūzikas hitus.
 
Skaļa mūzika mudina pircējus virzīties caur veikalu ātrāk, neietekmējot pirkšanas paradumus, bet lēna mūzika ļauj pircējiem veikalā uzturēties ilgāk un arī nopirkt vairāk. Vīnu veikalā klasiska mūzika rezultējas dārgāku pirkumu veikšanā, kamēr TOP 40 hiti, samazina pārdotā apjomu. Tomēr jāņem vērā, ka klasiskā mūzika veikalu pircēju prātā padara ekskluzīvu, tātad dārgu.
 
Katram veikala tipam un mērķauditorijai ir sava piemērotākā mūzika, kuru tirgotājs var izmantot savu mērķu sasniegšanai. Latvijā mūzikas atskaņošanai nepieciešama licence. Tarifus un līgumu iespējams redzēt šeit. Jautājumu gadījumā iesakām sazināties ar Latvijas Izpildītāju un producentu apvienību LaIPA

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!