Kāda ir atpazīstamas mūzikas ietekme uz cilvēku iepirkšanās paradumiem?

Raksta attēls - Kāda ir atpazīstamas mūzikas ietekme uz cilvēku iepirkšanās paradumiem? Foto: pexels.com

05.06.2019 / Parmuziku.lv

Atmosfēra, kas valda veikalā, ietekmē pircēju noskaņojumu un uzvedību. Starp visiem atmosfēras elementiem viens no svarīgākajiem ir mūzika. Pētījumu rezultāti rāda, ka atpazīstama mūzika pircēju atslābina un raisa pozitīvas emocijas.

Pētot mūzikas iedarbību uz patērētāju, notiek manipulācija ar tās struktūru: laiku (ritms, temps, formulējums), augstumu (melodija, noskaņojums, harmonija), tekstūru (tembrs un skaļums) un dažādiem mūzikas emocionālajiem elementiem, šādi noskaidrojot, kas cilvēku iedrošina veikt attiecīgas darbības kā, piemēram, uzkavēties veikalā ilgāku laiku, iepirkties vai, gluži pretēji, ātrāk doties prom.

Atpazīstamības mainīgā daba

Mūzikas atpazīstamības ietekme uz patērētāju uzvedību ir salīdzinoši maz pētīta, jo  atpazīstamība ir subjektīvs jēdziens. Dziesma ir atpazīstama, ja to zina plaša sabiedrība, līdz ar to ļaujot mums secināt, ka arī konkrētais indivīds dziesmu iepriekš ir dzirdējis un pazīst. Arī atpazīstamība nav mūžīga – laika gaitā tā pazūd. Tādēļ, lai mūzika būtu pazīstama, ir vajadzīga iepriekšēja klausīšanās pieredze vai konteksts, kas rada atpazīstamības izjūtu.

Atkārtoti atskaņota fona mūzika patērētājiem kļūst patīkamāka, un viņi to atceras, tomēr vienas un tās pašas mūzikas regulāra atkārtošana var radīt arī negatīvu efektu – cilvēkiem mūzika apnīk.

Pazīstama mūzika piesaista uzmanību vairāk kā nepazīstama, jo saistās ar noteiktām atmiņām. Atpazīstama mūzika patīkami satrauc, kamēr nepazīstama mūzika palielina baudījumu, jo dod jaunatklājuma prieku.

Viss atkarīgs no mērķa

Cik atpazīstamai mūzikai jāskan veikalā, tas jāizvēlas atbilstoši tirgotāja stratēģiskajiem mērķiem. Vēl jāņem vērā fona mūzikas attiecības ar citiem atmosfēru veidojošiem elementiem tādiem kā krāsa vai smarža – arī tas var ietekmēt plānoto rezultātu.

Secinājumi:

  • Lai pievērstu pircēja uzmanību reklāmai un panāktu, lai viņš iedziļinās informācijā, labāk izvēlēties mazāk pazīstamu mūziku;
  • Lai radītu emocionālu reakciju un pirkšanas impulsu, tad atpazīstama mūzika būs pareizais risinājums.
Pētījuma avots: na-businesspress.com.
(Luca Petruzzellis, Jean-Charles Chebat, Ada Palumbo pētījums).
 

Mūzikas atskaņošanai birojā, darba vietā vai ražotnē ir nepieciešama licence. Uzzini vairāk - Latvijas Izpildītāju un producentu apvienībā LaIPA

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!