The Big Bluff: Londonā iemācījāmies atšķirties no citām grupām

Raksta attēls - The Big Bluff: Londonā iemācījāmies atšķirties no citām grupām Foto: Publicitātes foto

22.05.2015 / Normunds Vucāns

Īsi pēc Music Export Latvia pieņemšanas pasākuma The Great Escape festivālā, uz sarunu aicināju vienu no mūsu grupām, kas uzstājās Braitonā – The Big Bluff. Ar tās dalībniekiem Iļju Krūmiņu, Matīsu Tazānu un Kristianu Priekuli aprunājāmies par gaidāmajiem diviem koncertiem festivālā un tuvākās nākotnes plāniem.

- Kādas sajūtas The Great Escape, kā patīk vieta, kur uzstāsieties?

Iļja: Man ļoti patīk Braitona. Iepriekš nekad šeit nebiju bijis, bet viss izskatās ļoti labi. Un šis hotelis laikam skaitās vieta, kur delegāti nāk tusēt. Tas ir viss, ko pagaidām varu pateikt.

- Pašiem patīk uzstāties tādos klubos kā šis ar zemiem griestiem un skatuvi, kas ir gandrīz grīdas līmenī?

Matīss: Mēs patiesībā pirmo reizi spēlējam showcase tipa festivālos. Līdz šim esam uzstājušies viskautkur, tā kā tā nav baigā problēma, nospēlēt kaut kādos nestandarta apstākļos. Muums obligāti nav vajadzīga liela skatuve. Protams, kā jau katrai grupai, to lielo skatuvi gribās, tas gan.

- Vai esat plānojuši apmeklēt arī citu mūziķu koncertus festivāla ietvaros?

I: Jā, mēs skatīsimies visu, ko vien varēsim.

M: Es tikko runāju ar vienu džeku, kurš man izstāstīja, kā varēšot tikt Alabama Shakes koncertā, bet tur esot jāiet vismaz trīs stundas agrāk, lai iekļūtu zālē.

I: Jā, īstenībā tas būtu patiešām labi, viņus es gribētu redzētu. Vai vismaz satikt kaut kur un aprunāties. [Nākamajā dienā sastopot grupu, uzzināju, ka uz šo koncertu viņi diemžēl netika – aut.]

- Kā jums pašiem šķiet, vai kopš albuma izdošanas cilvēkiem ir palielinājusies interese par jūsu mūziku un zināšanas par to, kas ir The Big Bluff?

I: Pašiem liekas, ka interese vienmēr ir bijusi, un albums vienkārši cilvēkiem dod iespēju mūs biežāk klausīties. Vismaz tiem, ko es pazīstu, tas iet regulārā cirkulācijā, skan mašīnās, mājās un pleijeros. Ir patiešām patīkami apzināties, ka tu kaut ko taisi, un cilvēki uzliek visu pilno disku, nevis tikai kaut ko končos klausās.

M: Mēs īsti nevaram pateikt nekādus rādītājus par albuma fizisko kopiju veiksmēm vai neveiksmēm, tomēr skatoties pēc Facebook laikiem, piemēram, arī tā, ka disks bija atzīts mūzikas Gada balvā, jā, noteikti, cilvēku interese palielinās par grupu. Viennozīmīgi.

- Es jau to vairākkārt esmu rakstījis, un man šķiet, ka Latvijā jau ļoti sen pietrūka tāda grupa kā jūsējā. Kā pašiem šķiet, kāpēc neviens nebija paspējis ieņemt šo nišu pirms jums?

Kristians: Latvijā ļoti daudz kas nav!

I: Es nezinu. Nekad neesmu domājis par to. Man prieks, ka cilvēkiem patīk, viņi novērtē kaut kādas tās lietas, kas mums sanāk varbūt bišķi autentiskāk nekā citiem. Man liekas, ka mēs labi ieturam to Amerikas stilu. Mēs to nespēlējam, jo, vot,  man tā gribās, jo tas ir stilīgi. Tā ir mūzika, ko es vienmēr esmu klausījies, un tā arī dabīgi nāk ārā. Domāju, ka nākamais solis pēc šejienes būtu tikt Amerikā kādā konferencē. Un ne tikai cerēt uzreiz uzstāties, bet kaut paklausīties, ko citi dara, kā viņi to dara, izbaudīt to īsto lietu. Es vienmēr esmu bijis ieinteresēts tajā, ko dara amerikāņu grupas, man tās patīk.

M: Tas jau vienmēr tā ir, vienalga kādu žanru tu spēlē, vajag aizbraukt uz vietu, kur attiecīgais žanrs ir vislabāk attīstīts. Aizbraukt un paklausīties, kā tas izklausās īstenībā.

I: Tā jau ir arī citās jomās. Pieņemsim, ja tu esi jaunā gleznotāja no Mākslas akadēmijas 2. kursa, vasarā ir jābrauc uz Florenci, jo tur iemācīsies vairāk, nekā skolā. Pēc tādas pašas loģiskas arī mums ir jānokļūst Amerikā.

- Vai tas, ka jūsu bāzes vieta ir Londona, kur tomēr pieejama daudz vairāk mūzika, nekā Rīgā, ir ietekmējis un palīdzējis attīstīt jūsu skanējumu?

I: Es negribu atklāt noslēpumus, taču jau zinu, kāds būs mūsu nākamais albums. Un to sapratu tieši Londonā – ko vajag uzlabot, kā spert to nākamo soli, kas jādara nedaudz savādāk. Manuprāt, Latvijā mūziķiem ir nenormāli augsts līmenis, bet nekas nevar pārspēt dažādību, kvantitāti, masu un to, ka ir milzīga izvēle kā Londonā.

M: Piebildīšu to, ka Londonā var iemācīties, kā atšķirties no citiem. Tur tā masa ir tik liela, ka nekas cits neatliek kā vien atšķirties. Kā jau pats teici, Latvijā nebija tādas grupas kā The Big Bluff, un tādā ziņā zināmu popularitāti nebija tik grūti sasniegt.

I: Jā, mēs spēlējām kā spēlējām. Kristians labi pateica pirms pāris dienām par mūsu stilu, kā māku, tā maunu. Tā ir bijusi grupas filozofija jau no paša sākuma.

K: Nu ja, tu jau nemēģini aizpildīt kaut kādu tukšo laukumu mūzikā, tu dari to, ko gribās, un sanāk tas, kas sanāk.

- Pieminēji otro albumu. Vai kaut kādas tā daļas jau ir gatavā vai gandrīz gatavā stāvoklī?

I: Studijas darbs nav uzsākts, bet dziesmas top, un darbu studijā gribētos sākt šajā vasarā. Cilvēkiem bieži vien ir nācies uz mums ilgi gaidīt, un tas tā vairs nebūs. Tas ir jāmaina. Man ir gatavs nākamais metiens, un domāju, ka tiklīdz atbrauksim atpakaļ no visiem braucieniem un končiem, sāksim strādāt. Tikko Rīgā trīs nedēļu laikā nospēlējām sešus koncertus, viesojāmies radio un tā tālāk, bija patiešām traki noslogots laiks. Aptuveni pirms stundas nodevu savu bakalaura darbu. Uztaisīju soundčeku, padzēru kafiju, un tepat pagrabā pabeidzu pēdējo lapu un aizsūtīju. Tagad lielā aizņemtība beigsies, un tad laikam nākamais solis ir sākt taisīt nākamo ripuli.

- Ja jau galvenais mērķis ir regulāri izdot dziesmas, lai cilvēkiem ir regulāri pieejams kas jauns, tad kad kaut kas varētu kļūt pieejams?

I: Es ceru, ka vēlāk to neizmantosi pret mani, bet gribētos, lai pirmo dziesmu pirmie atskaņojumi būtu uz vasaras festivāliem. Tā kā lielajos vasaras koncertos vajadzētu būt tā, ka varēs dzirdēt ko jaunu. Bet pie ieraksta sāksim strādāt augustā.

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!