Redzētais, sajustais, satiktie cilvēki un arī attiecīgajā brīdī klausītā mūzika ir pamats, kas var iedvesmot uz jaunradi. Šoreiz iepazīstam dziesminieci Alisi Josti caur viņas mīļākajiem albumiem!
Alise Joste savu 40 albumu sarakstu sadalīja četros dažādos laika posmos, izvēloties 3 nozīmīgākos albumus – neapzinātus iedvesmas avotus un labu atmiņu glabātājus.
Tā noteikti ir tāda savstarpēja mijiedarbošanās starp mani pašu un to, ko klausos. Es klausos to, kas šķiet atbilstošs esošajam dvēseles stāvoklim. Sirds pati pasaka, ko vajag.
atbild Alise Joste.
Toms Veits (Tom Waits) ir diezgan savdabīgs čalis. Ja es ar viņa mūziku iepazītos vēlāk, es nezinu, vai es viņu klausītos, bet tajā laikā nekas no dzirdētā man nelikās dīvains. Toreiz vēl nedomāju, kāda žanra mūziku klausos, par ko tiek dziedāts. Toreiz vēl nebija skaidrs, kas īsti man patīk, tāpēc klausījos visu. No Toma Veita albumiem izvēlos "Closing Time".
Vēl viens albums no bērnības laika ir Torijas Amosas (Tori Amos) "Under the Pink". Toriju Amosu es varētu minēt kā vienu no saviem neapzinātajiem iedvesmas avotiem. Torijas Amosas daiļradei joprojām sekoju līdzi. Tomēr viņas vecākie darbi ir man sirdij tuvākie, jo tie visvairāk ir klausīti.
Kā trešais būs Nika Dreika "Five Leaves Left", kas bija mana pirmā iepazīšanās ar dziesminiekiem. Lai arī mamma klausījās "Simon and Garfunkel", kas tomēr vairāk ir popmūzika. Savukārt Niks Dreiks ir depresīvais čalis, kura dziesmām mani piesaistīja apcerīgie teksti.
Man ļoti patika "Interpol" albums "Antics". Toreiz es sāku klausīties dziesmu tekstos un pieķēros sāpīgām frāzēm. Tiklīdz dziesmā atradu kaut ko tādu, kas iesmeldzās sirdī, dziesmu varēju uz riņķi vien klausīties. Vēl joprojām, kad mani pārņem sajūta, ka gribu aizbēgt, es klausos "Interpol". Manuprāt, šī grupa ir jāklausās tumsā.
"The Streets" albums "The Original Pirate Material" - kopumā repu esmu ļoti maz klausījusies, šis albums man ir sirdij mīļš - saistās ar ballītēm kopā ar draudzeni, ar kuru darījām dažādas dullas lietas.
Kā trešais - "Whitest Boy Alive" albums "Dreams". Erlends Oye ir viens no "Kings of Convenience", kas kā grupa man arī bija liels atklājums. Vēlāk atklāju "Whitest Boy Alive", kas man šķita interesantāks un neparedzamāks projekts. Albums "Dreams" man joprojām nav apnicis un es to būtu gatava visu laiku klausīties.
Tolaik man absolūti ģeniāla šķita Lora Mārlinga (Laura Marling). Arī viņa bija pavisam jauna, kautrīga meitene, pati savu dziesmu autore. Albumu "Alas I cannot swim" esmu ļoti daudz klausījusies un tas nepazināti ir bijis man paraugs.
“M.Craft” albumu "Silver and Fire" atklāju, pateicoties kādai “Future Shorts” īsfilmai, kas dziesmai bija videoklipa vietā. (Te arī pieminētā īsfilma.)
"Bon Iver" albumu " For Emma, Forever ago " pirmo reizi izdzirdēju, esot koncerttūrē ar "100 Baltām Dvēselēm". Braucām mājās un mašīnā skanēja šis albums. Man tik ļoti vajadzēja zināt, kas tobrīd skan! Tā nenotiek bieži, kad kaut kas nejauši izdzirdēts tevi tik ļoti aizrauj. " For Emma, Forever ago " esmu ļoti ilgi klausījusies.
Visvairāk klausītākais ir " #1 Dads" albums "About Face", kuru žanriski ir grūti definēt. Katra dziesma ir citā stilistikā. Viss ir tik ģeniāli izdarīts! Es būtu priecīga tādā grupā spēlēt.
Džulija Holtere (Julia Holter) "Loud City Song". Es viņu redzēju Rīgā, kas, manuprāt, bija brīnišķīgs koncerts - lieliska skaņa un izpildījums! Šo albumu ļoti daudz klausījos, kad braukājos apkārt pa pilsētu ar velosipēdu.
Kā trešo izvēlētos "Hundred Waters" albums "The Moon Rang like a bell". Pēdējos 3 - 4 gadus esmu vairāk klausījusies elektronisko mūziku. Šis albums ir maiga elektronika, esmu klausījusies arī monotonākus un brutālākus elektronikas māksliniekus. "Hundred Waters" ir liriska meitene, kuras dziesmām ir skaisti klipi. Ja es pati gribētu pievērsties elektroniskai mūzikai, to darītu šādā virzienā.