Edgars Šubrovskis par “Led Zeppelin” vispirms izlasīja un tad gribēja tos noklausīties

Raksta attēls - Edgars Šubrovskis par “Led Zeppelin” vispirms izlasīja un tad gribēja tos noklausīties Foto: Oskars Upenieks

29.08.2016

“Kartāga”, “Hospitāļu iela”, “Grupa Manta”. Interesantu un gan sirdij, gan ausij tīkamu ansambļu saraksts, kurā vienojošais elements ir Edgars Šubrovskis.

Šoreiz savu mini-anketu piedāvājām aizpildīt tieši viņam. Uzzinājām, ka viņa pirmais instruments bija klavieres, par “Led Zeppelin” cienītāju viņš kļuva vispirms izlasot par šo grupu, īpaši atmiņā palikusi dziesmas “Tik tālu, tik prom” tapšana, ar Madonnu varētu arī sadarboties un nākotnē mainīsies mūzikas vērtēšanas kritēriji.

Kad pirmoreiz paņēmi rokās kādu mūzikas instrumentu un kas tad notika?

Mājās stāvēja klavieres. Par melomānu kļuvu no kādu 4-5 gadu vecuma. Nebija ilgi jāgaida līdz sāku mēģināt dzirdētās dziesmas atskaņot uz taustiņiem.

Kurš bija pirmais mūzikas ieraksts, kas tika iegādāts par savu naudu, un kāpēc tieši tas?

Skaidri neatceros, kurš tieši bija pats pirmais, bet viens no pirmajiem un noteikti nozīmīgākais bija PSRS izdotā “Led Zeppelin” izlase platē – dziesmas no 3. un 4. albuma. Pirmā manis iepazītā mūzika, kas nebija no mana laika, bet bija tik atšķirīga un traka. Vispār tolaik daudz mūzikas, pirms to dzirdēt, iepazinu pēc aprakstiem žurnālos, avīzēs. Arī par “Led Zeppelin” mūziku vispirms izlasīju un pēc apraksta sagribēju dzirdēt.

Kurš ir tavs labākais skaņdarbs un kā tas tapa?

Šis ir garlaicīgs jautājums ar paredzamām atbildēm – katrā posmā ir savs, citādāks vērtējums un vērtības / pēc katras dziesmas gribas uzrakstīt citu un ierakstītajās atrodas trūkumi / visas dziesmas mīļas utt. Noteikti ir dziesmas, kuras es šodien nelaistu klajā. Bet viens no interesantākajiem tapšanas stāstiem būtu dziesmai “Tik tālu, tik prom” no “Kartāgas” 1. albuma – tā bija pirmā dziesma, kuru sākām mēģināt kopā ar Andžoni (“Gas of Latvia” – red.), ar divām basģitārām, divām balsīm (abi gribējām būt solisti), atklājot sev pilnīgi jaunu skanējumu.

Ko tu atbildētu, ja sadarboties piedāvātu Madonna un jautātu, kā jūs varētu kopā brīvi izpausties?

Vispirms pajautātu, kas īsti viņai šobrīd šķiet izpaušanās vērts. Ja atrastos kas kopīgs, tad gan jau izdomātu, ko tālāk – man patīk sadarbības.

Kas ar mūziku notiks nākotnē?

Scenāriji, protams, ir atkarīgi no tauriņa spārnu vicināšanas, bet prātā nāk dažādi varianti. Mainīsies kritēriji, pēc kuriem vērtēs, kas ir izklaidējošā, patērnieciskā un garīgā, idejiskā, vērtīgā mūzika. Popmūzikā būs mazāk lielu zvaigžņu, tā atgriezīsies tautas mūzikas statusā, katrā pilsētā būs savi populārie muzikanti. Lielo zvaigžņu izpausmes no muzikālām kļūs multimediālas. Ceru, ka sāksim lietot jaunas skaņkārtas, harmonijas. Vai arī mūzikas vērtība degradēsies pavisam, tā apniks un būs vajadzīga vien šauram nostalģisku cilvēku lokam.

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!