Sociālo mediju burvība ir tā piedāvātajās iespējās nonākt tiešā komunikācijā ar cilvēkiem, kuri ir ieinteresēti sekot līdzi tāvām ikdienas gaitām. Tieši tādēļ lieti noder iemācīties izmantot šos sociālo mediju rīkus tā, lai tie kalpo tavā labā.
Nav svarīgi, vai mēģini iegūt lielāku fanu iesaisti publicētajā saturā, reklamēt savu zīmolu vai vienkārši palielināt sekotāju skaitu – šie padomi tev palīdzēs apzināties soc. mediju nozīmi!
1. Pārzini savu auditoriju. Kas ir tavi fani? Kādas ir viņu intereses? Zinot šīs lietas, tu vari paredzēt uz kāda tipa saturu tie reaģēs vislabāk. Piemēram, dažiem patīk videoklipi, tikmēr citi spiež ‘‘patīk’’ tikai fotoattēliem. Tikpat svarīgi ir arī zināt sekotāju aplikācijas lietojuma paradumus. Proti, kurā dienas laikā būtu visefektīvāk publicēt saturu.
Gandrīz visi sociālie mediji piedāvā kaut kādu sekotāju demogrāfijas statistiku. Visbiežāk redzams sekotāju vecums, dzimums, atrašanās vieta un intereses. Lietojot šo informāciju, iespējams izveidot daudz efektīvākas soc. mediju lietojuma stratēģijas.
2. Publicē regulāri! Uzturēt savu kontu aktīvu ir īpaši svarīgi. Neļauj sekotājiem par tevi aizmirst! Ja mūziku vai koncertus nespēlē pārāk bieži, tad vismaz nodrošini jaunu saturu savos soc. tīklu kontos. Faniem patīk zināt un redzēt ar ko nodarbojies ikdienā, tāpēc nebaidies augšupielādēt saturu ar studijas sesijām vai mēģinājumiem.
3. Dalies ar attēliem biežāk. Vizuāls saturs piesaista cilvēku uzmanību daudz lielākā mērā kā parasts teksts. Daloties ar videoklipiem un attēliem, tu ātrā un vienkāršā veidā pastāsti par sevi, savu ikdienu.
Dažas idejas vizuālajam saturam: attēli ar savu aprīkojumu, mājas studiju, DJ ekipējumu, faniem; Foto, kas atgādina par tuvāko koncertu, singla vai albuma iznākšanu; Foto, video ar pēdējiem spēlētajiem koncertiem; Foto, video no mūzikas radīšanas procesiem; Video, kurā skaidro dziesmas nozīmi; ‘‘Dzīvai strīms’’ no jebkuras vietas, kur attiecīgajā mirklī veido mūziku, uzstājies vai vienkārši atpūties; Foto, video ar sev mīļiem mirkļiem no personīgās dzīves; Foto ar iedvesmojošiem citātiem, memēm;
4. Esi tu pats! Nekas nevar uzlabot attiecības vairāk par tevi pašu, tāpēc ļoti nozīmīgi ir tas, kā sevi pasniedz soc. tīklos un realitātē. Ieteikums: ja būsi tu pats, par šo atšķirību varēsi neuztraukties. Fani novērtēs tavu godīgumu un vienaldzību par to, ko padomās citi. Tiklīdz sāksi būt tu pats, tā, teju momentāli, pamanīsi būtiskas izmaiņas sekotāju interakcijā ar publicēto saturu.
Padoms: rakstot tekstu, iedomājies, ka to norunā skaļi. Tādā veidā tas būs atklātāks un personīgāks. Nekādā gadījumā neaizmirsti par gramatiku un stila kļūdām. Nebaidies atvērt faniem savu emocionālo pasauli – atceries, tavs zīmols esi tu pats, līdz ar to tas var nākt tikai par labu.
5. Uzturi regulāru kontaktu ar faniem. Padoms, kas šķiet pašsaprotams, taču nenovērtē šo opciju par zemu! Ir ļoooti svarīgi kontaktēties ar sekotājiem un parādīt to, ka esi ieinteresēts zināt par viņiem vairāk. To nedarot, tavs soc. medija konts ir tikai parasts ‘‘promo’’ stends ar vienvirziena komunikāciju.
Pēc iespējas biežāk uzdod jautājumus, atbildi uz komentāriem, ziņām un piedalies diskusijās ar faniem. Nebaidies faniem jautāt, lai pārpublicē tavu saturu, taču ik pa laikam atdari ar to pašu. Galvenais – atceries savus soc. tīklu kontus pārbaudīt regulāri. Ja vēlies veidot un pārvaldīt savu fanu bāzi, rēķinies ar zināmu savas ikdienas enerģijas un laika ieguldīšanu.