Mūzikas atskaņošana veikalos ir ierasta lieta un pircēji jau pie tā ir pieraduši, uzskatot to par pašsaprotamu lietu.
Katram veikala īpašniekam ir būtiski apzināties mūzikas ietekmi uz pircēju uzvedību un līdz ar to arī uz viņu tēriņu apjomiem. Ir veikali, kas atskaņo speciāli savam veikalam izstrādātu mūzikas izlasi, un ir, kas izvēlas izmantot radio atskaņoto mūziku. Jebkurš no mūzikas atskaņošanas veidiem ir piemērots, ja izvēlētais mūzikas stils pozitīvi ietekmē pircēju attieksmi un liek viņiem ilgāk uzkavēties veikalā. Ir veikti arī dažādi pētījumi par mūzikas tiešo ietekmi uz pircēju izturēšanos, variējot ar mūzikas stiliem, piemērojot mūziku produktu izcelsmes valstīm. Palielinās tās izcelsmes valsts produktu tirdzniecības apjomi, kuras valsts mūzika tiek atskaņota veikalā. Šī mūzikas ietekme uz pircējiem notiek zemapziņas līmenī, pašiem pircējiem to neievērojot. Ņemot vērā šo spēcīgo mūzikas ietekmi, bez lielām investīcijām, tikai ar piemērotas mūzikas izmantošanu, ir iespējams palielināt tirdzniecības apjomus un līdz ar to gūt lielāku peļņu.
Zanda Avotiņa, mārketinga vadītāja:
“Novērtējot mūzikas lomu pozitīvas iepirkšanās noskaņas radīšanā, esam radījuši iekšējo mūzikas kanālu, kas mums sniedz plašas komunikācijas iespējas ar mūsu klientiem. Mūziku, ko atskaņojam savā iekšējā radio, pieskaņojam gan sezonalitātei, gan svētkiem un kampaņu tematikai. Tāpat, atbilstoši pircēja uzvedībai, ritmiski atšķirīga mūzika skan rīta un vakara stundās.”
Mūzikas atskaņošanai veikalos ir nepieciešama licence. Lai uzzinātu sīkāk par jums nepieciešamo mūzikas atskaņošanas atļauju, sazinieties ar “Latvijas Izpildītāju un producentu apvienību” LaIPAun autoru organizācija. Apskatīt tarifus un slēgt līgumu ar LaIPA